1. DIENSTVERLENING
a. De trainer levert trainingen aan bedrijven, sportverenigingen en particulieren. Deze diensten zijn in een offerte vastgelegd en goedgekeurd door klant en trainer. Uitgangspunten hierbij zijn dat de trainer handelt vanuit integriteit en dat het belang van de klant centraal staat.
b. Het karakter van de dienstverlening is verklarend en gericht op persoonlijke bewustwording en ontwikkeling. De klant past deze bewustwording en ontwikkeling naar eigen keuze al dan niet toe in zijn persoonlijke of werk situaties.
c. Voor zowel informatie-uitwisseling als persoonlijke dienstverlening wordt verondersteld dat de klant lichamelijk en mentaal gezond is, eventueel met een tijdelijk probleem c.q. lichamelijke klacht danwel met een behoefte aan begeleiding in zijn persoonlijke ontwikkeling. Ook wordt er vanuit gegaan dat klanten geen lichamelijke of psychische belemmeringen hebben om deel te nemen. Bij twijfel of hij/zij aan deze voorwaarden voldoet, dient de klant zelf het initiatief te nemen om te overleggen met iemand die hij daartoe bevoegd acht, teneinde te bepalen of het kennisnemen, toepassen van de informatie en/of afnemen van diensten van de trainer voor hem verantwoord is. Ook wordt verwacht dat de klant eventuele twijfels vooraf meldt aan de trainer, en ook twijfels die ontstaan tijdens de contacten, direct meldt.
d. De trainer behoudt zich het recht om af te zien van het aangaan van een relatie met een klant. Ook kan het voorkomen dat tijdens de dienstverlening het door de trainer beter wordt geacht de klant door te verwijzen, of om andere redenen de relatie met een klant te beëindigen.
e. De trainer helpt klanten naar beste weten om meer inzicht te krijgen in competenties en begrip van de persoonlijke voorkeuren. De trainer verplicht zichzelf om zich daarvoor in te spannen binnen de kaders van de bedrijfsfilosofie. Een resultaat kan, doordat het een persoonlijk proces van de klant zelf is, alleen worden gegarandeerd mits dit van te voren gedefinieerd en vastgelegd is. De opdracht wordt vastgelegd in een opdrachtbevestiging. De klant is te allen tijde zelf verantwoordelijk voor het verstrekken van juiste en volledige informatie over zichzelf en zijn lichamelijke en geestelijke toestand, het maken van voor hem verantwoordelijke keuzes en het uitvoeren daarvan.
f. Als klanten door de trainer doorverwezen of geattendeerd worden op andere personen, bedrijven, artsen, informatiebronnen etc. dan gebeurt dat op basis van de kennis over die personen, bedrijven, artsen, informatiebronnen op dat moment. Alle contacten die met de betreffende personen, bedrijven of artsen worden opgenomen, eventuele leveringen of afname van diensten, of het raadplegen van de informatiebronnen, en de gevolgen daarvan, vallen buiten de verantwoordelijkheid van de trainer. De trainer gaat ervan uit dat de klant op basis van gezond verstand deze contacten screent op geschiktheid voor zichzelf, kwalificaties, betrouwbaarheid, leveringsvoorwaarden etc.
g. De actuele prijzen voor diensten worden in overleg vastgesteld. Afgesproken prijzen voor langdurige bedrijfsmatige contacten gelden uiterlijk tot het einde van het kalenderjaar na ondertekening van de opdracht, en kunnen daarna worden herzien. Hierover wordt tijdig contact opgenomen. Door de overheid opgelegde financiële maatregelen zijn te allen tijde verschuldigd vanaf het moment dat deze van kracht worden, zonder dat dit de reden kan zijn om de overeenkomst te ontbinden.
h. ad1. Afspraak verzetten binnen 48 uur. Afspraken met de trainer zijn bindend indien die door de trainer en de klant wederzijds zijn bevestigd. Voor alle training en advies afspraken voor gesprekken met particulieren, sportverenigingen en bedrijven geldt dat afspraken, die niet tijdig en binnen 48 uur worden afgezegd of verzet, in rekening gebracht zullen worden. Binnen 48 - 24 uur 50% van het uurtarief voor de geplande training en binnen 24 uur 100% van het tarief. Noodsituaties uitgezonderd. In geval dat de trainer moet reizen voor zijn afspraak geldt dat zelfs als de afspraak door overmacht niet kan doorgaan als trainer reeds op locatie is, klant geacht wordt de reiskosten in de vorm van geldende kilometervergoeding te betalen.
ad2. Stoppen traject. In geval gesprekken voor onbepaalde tijd zijn overeengekomen is de opzegtermijn één gesprek waarbij dit laatste gesprek de eindevaluatie en afrondingsgesprek is. In geval gesprekken voor een bepaalde tijd zijn overeengekomen en deze tussentijds worden gestopt dan wordt indien gewenst het bedrag voor de resterende aantal gesprekken teruggestort minus één gesprek aan administratie kosten.
ad3. Annulering/verzetten trainingen en workshops.
- Bij annulering tot 8 weken voor de geplande aanvangsdatum van de training: geen kosten.
- Bij annulering tussen 8 en 4 weken voor de geplande aanvangsdatum van de training 50 % van kosten voor de training.
- Bij annulering binnen 4 weken voor de aanvangsdatum van de training:
2. VERTROUWELIJKHEID
a. De naam, adres en andere persoonsgegevens, als ook contactgegevens van klanten, al dan niet in relatie tot een bedrijfsmatige opdrachtgever, worden door de trainer gebruikt voor het registreren van betalingsverplichtingen, en voor normaal gebruik om contact mogelijk te maken. Klantgegevens worden niet aan derden ter beschikking gesteld. Ook niet als de opdrachtgever de werkgever is.
b. Gelet op het in principe korte karakter van de contacten wordt niet intensief aan dossiervorming gedaan. Eventuele persoonlijke dossiers zijn uitsluitend ter inzage van de trainer en de betreffende klant, ongeacht wie de dienstverlening betaalt. Inzage kan ook tijdens een persoonlijk contact tussen de trainer en de klant.
c. De ervaringen die de trainer opdoet tijdens de contacten met klanten, kunnen verwerkt worden in uitingen en contacten met anderen, op een zodanige manier dat in redelijkheid niet te achterhalen is met welke klant de trainer heeft gesproken. Klanten kunnen hiertegen binnen een maand na het aangaan van een opdracht en/of direct nadat zij van een dergelijke publicatie kennis nemen, schriftelijk bezwaar maken.
3. BETALING EN GIFTEN
De prijzen en betalingscondities worden vooraf bekend gemaakt. Een notabedrag dient binnen 14 dagen voldaan te worden, tenzij anders afgesproken. Giften zonder dat daar een specifieke dienstverlening tegenover staat zijn uiteraard welkom, deze kunnen echter niet naderhand alsnog worden aangewezen als betaling voor enige vorm van dienstverlening.
4. GARANTIE
a. Door de aard van haar dienstverlening en de nadrukkelijke inbreng van de klant bij de bewustwording en begripsvorming, geeft de trainer geen garantie voor succes, of vooruitzichten op ontwikkeling. De klant bepaalt zelf of, en hoe snel hij/zij een verandering teweegbrengt. Op basis van de in het verleden opgedane ervaringen, inzicht in de natuurlijke processen en de persoonlijkheid van de klant kan tussentijds een inschatting worden gegeven van een te verwachten ontwikkeling.
b. Als een klant niet tevreden is over een door de trainer geleverde prestatie, dient dat binnen acht dagen na gesprek schriftelijk aan de trainer te worden gemeld. Er kan dan overleg plaatsvinden over hoe er in redelijkheid voor gezorgd kan worden dat de klant tevredengesteld wordt.
5. AANSPRAKELIJKHEID
a. Mocht de trainer op grove wijze nalatig zijn geweest, dan geldt eventuele aansprakelijkheid voor zover dat erkend en gedekt wordt door de verzekeringen van de trainer tot de hoogte van het bedrag van de uitkering door de maatschappij, en anders tot de hoogte van het bedrag waarmee de opdracht voor deze klant gemoeid is. Mocht de trainer onverhoopt schade aanrichten aan gebouwen of goederen van een klant of lichamelijk letsel hebben veroorzaakt, dan geldt daarvoor een eventuele aansprakelijkheid voor zover dat erkend en gedekt wordt door onze verzekeringen tot de hoogte van het bedrag van de uitkering door de maatschappij, en anders tot de hoogte van het bedrag dat met deze opdracht voor deze klant gemoeid is. De trainer kan niet aansprakelijk worden gesteld voor directe of indirecte gevolgen van normaal, verkeerd of onoordeelkundig gebruik van door haar geleverde diensten en informatie. Ook kan de trainer niet aansprakelijk gesteld worden voor gevolgschade. In alle hierboven niet genoemde gevallen beperkt de eventuele aansprakelijkheid van de trainer zich tot de hoogte van het bedrag dat met deze opdracht voor deze klant gemoeid is.
b. Op al onze leveringen is Nederlands recht van toepassing.
Valkenswaard, 25 juni 2018